Segons l’article 4 de la Llei 25/2013 de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica, i creació del registre comptable de factures en el sector públic, estan obligades a usar la factura electrònica i presentar-la a través del punt general d’entrada que correspongui les entitats següents:
- Societats anònimes.
- Societats de responsabilitat limitada.
- Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que no tinguin nacionalitat espanyola.
- Establiments permanents i sucursals d’entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària.
- Unions temporals d’empreses.
- Agrupació d’interès econòmic, agrupació d’interès econòmic europea, fons de pensions, fons de capital de risc, fons d’inversions, fons d’utilització d’actius, fons de regularització del mercat hipotecari, fons de titularització hipotecària o fons de garantia d’inversions.
Pel que fa als proveïdors no obligats per l’article 4 de la Llei 25/2013 es recomana també que per seguretat, rapidesa i comoditat, utilitzin majoritàriament la factura electrònica, tot i que podran lliurar les factures per correu ordinari, presencialment a les oficines de l’Ajuntament o en format digital a través de la seu electrònica de l’Ajuntament.
L’enllaç a la bústia electrònica amb tota l’operativa i informació necessària per poder enviar les factures electrònicament és:
El codi DIR 3 de l’Ajuntament és: L01170715